söndag 3 januari 2010

Kommande vecka

Man kan väl inte riktigt kalla det ett nyårslöfte, utan snarare nyårsintention (vilket i och för sig inte heller stämmer eftersom det inte är någon ny idé...), men jag ska göra ett nytt försök att förbereda arbetsveckans outfits (och det kommer inte hålla i längden, men intentionen finns där).

I mellandagarna var dresscoden på jobbet av mer slapp karaktär, men jag förmodar att jag måste höja mig en nivå till kommande vecka (dvs skippa det mörkblåa nagellacket, de trasiga jeansen och curlingkängorna). Överväger i skrivande stund om det är ok att ha jeans eller inte (hela jeans, alltså). Beslut kommer fattas inom kort. Så:

  • Måndag: Tjock mörkblå och lite glittrig polotröja som jag fått av AK för länge, länge sedan. Tror den är från Tiger faktiskt. Det är sanslöst kallt på kontoret och då tänker jag vara passiv och dra på mig blåskatarr. Av samma anledning måste jag snart bestämma vad jag ska skyla underkroppen med.
  • Tisdag: Fortsatt lufstema, rosa tjock stickad tröja som även den är gammal som gatan (ja, men jag gillar generellt inte alltför varma tröjor, jag får vallningar då, när det är normal vintertemperatur vill säga). Har fått den av mamma och jag tror den är från Mexx. Nu blev det mycket namedropping.
  • Onsdag: Helgdag. Normalt sett juicy, men ska sjunga med kören så eventuellt måste jag ha något mer representativt på mig.
  • Torsdag: Vi höjer oss en nivå. Lila slipover från GAP samt svart- och grårandig skjorta som kommer från någon kryptisk fransk affär.
  • Fredag: På fredagar får man ha jeans, inget att fundera på där. Vilka jeans vet jag inte... än. Men det är ju faktiskt inget som ska strykas eller på annat sätt förberedas. Till det, en lila (om det fortfarande lika kallt blir det en svart) polotröja som också kommer från något skumt franskt ställe.

1 kommentar:

A sa...

Bra där!! Inte för att vi har några nyårslöften men vi har som du sa, intentioner o de är ju bra. Tycker vi än så länge har lyckats bra med de nya året :)