lördag 30 mars 2013

Glad Påsk!

Befinner mig i ett soligt Trysil med längdskidor och påskgodis. Skidåkningen går sådär, det går mest segt och långsamt, men godisätandet går desto bättre. Dessutom är nog fjälluften välgörande för en asfaltsblomma som jag (nej, jag är ju definitionsmässigt ingen "asfaltsblomma" men det låter roligare än "stadsunge").

Påskharen har gjort sitt jobb. Utan att tänka på att barn generellt tror på allt man säger, råkade jag nämna något om att påskharen skulle komma på besök. En stund senare kunde Ami inte prata om annat och uppvisade samtidigt viss rädsla för detta nyintroducerade väsen. Mamma undrade något irriterat vem som skulle tvingas klä ut sig den här gången (mamma drog nitlotten i julas) men det hela slutade med att påskharen fick lämna ägg och paket (vi har presenthysteri även på påsk, dock i något mindre skala än på jul) utanför dörren i stället. Skönt att jag inte behövde skrämma min systerdotter mer än nödvändigt...

Ett tillägg: jag glömde påskägg och presentpåsar hemma, vilket förklarar varför en del av paketen är något undermåligt inslagna.

Jamen så har ju min födelsedag blivit firad igen! På årets enda rosa dag, Skärtorsdagen!

Inga kommentarer: