lördag 20 april 2013

Lördagsträning

Går omkring och myser i en fluffig hotellmorgonrock och känner mig mycket nöjd med mig själv. Dagens övningar har, förutom morgonens yoga och kroppsmätning, bestått av backintervaller, styrkepass, corepass och så lite mer intervaller, fast på plant underlag. Träningsvärken gör sig redan påmind och jag funderar lite på hur det ska gå med yogan i morgon bitti... Men är det träningshelg så ska det kännas, det är ju hela vitsen!

Det jag dock inte ser någon vits med är avsaknaden av godis. Vi fick dessert efter middagen i kväll men annars är det inte mycket sötsaker alls. Jag hade med mig en påse godis (läger=godis, var det så i mellanstadiet så är det definitivt så nu också) men halva gick åt i går kväll och resten efter yogan. Hittade sedan en påse med lite nötter (osaltade!) och torkad frukt här på rummet, men efter att även bokstavligen ha "plockat russinen ur kakan" så var det lika tråkigt igen.

Men egentligen är det ju faktiskt inte särskilt tråkigt alls, utan mycket välgörande. Klockan är elva en lördag och jag känner redan att ögonen håller på att falla ihop. Inte på grund av någon dålig film, utan av ren och skär trötthet i hela kroppen.

På sporthotell får man balansbräda och yogamatta på rummet. Det går tydligen också bra att beställa upp en egen motionscykel om man vill träna lite extra. Bra att veta.

Inga kommentarer: