tisdag 28 maj 2013

Efter söndag kommer måndag

I dag har varit en sådan dag då:

- jag glömde mitt passerkort till jobbet hemma
- jag glömde plånboken på kontoret när jag skulle hämta ut kläder på kemtvätt
- jag glömt lappen till kemtvätten, vilket innebar att jag absolut inte kunde få hämta ut mina kläder
- jag trampade i utspilld currydressing inne på Panini när jag skulle köpa lunch. Jag lämnade gula spår efter mig hela vägen tillbaka till kontoret (nästan, det kändes så i alla fall)
- tidsoptimisten i mig gjorde så att jag fick påbörja kvällens VårRus redan vid Universitetets t-bana. Efter den inledande löpturen till Stora Skuggan lyckades jag ställa mig i fel startfålla. Nåväl, min numerlapp såg näsan likadan ut som övrigas, sånär som på färgen...

Men därefter kunde det bara bli bättre. Och det blev det. En trevlig picknick med kollegorna fick avsluta denna måndag.

Inga kommentarer: