lördag 22 februari 2014

Barnvakt

It's that time of year. Helgen då Vasaloppet Öppet Spår äger rum och jag är i Öret för att backa upp mamma och pappa med barnpassandet av Ami och Fia.

Dagens huvudaktivitet har varit ett besök på Filmstaden Örebro och Emil i Lönneberga. Jag hade gärna sett Frost för att få höra min före detta körkollega kula, men tydligen är en två- resp fyraåring för små för en sådan film (jag tänkte att det är tecknat och allt tecknat passar barn liksom, men så funkar det tydligen inte...).

Väl inne i salongen var det godis och popcorn som gällde en stund, innan jag lugnt kunde luta mig tillbaka i de sköna fåtöljerna och vila ögonlocken en stund (det var faktiskt en välbehövlig lur; min tillvaro hänger på att jag kan ta igen veckans sömnunderskott med 9-10h dygnsvila under helgerna och det var definitivt inte möjligt den gångna natten). Bio är en bra barnpassningsaktivitet!

Lackning av små finger- och tånaglar var också en av dagens aktiviteter och denna gång var det alla regnbågens färger som gällde. Om det skulle accepteras i Ryssland är oklart...

Inga kommentarer: