torsdag 29 maj 2014

Nu i ro slumra in

Kort sammanfattning av de senaste två dygnen:

Halsont - feberdäckad - relativt uppstånden - flyg till Vilnius - möten - flyg till Köpenhamn - flyg till Göteborg - tåg till Åmål - bil till Gullungebyn.

Puh. Nu ligger jag dock i mitt rum i Gullungebyn och tittar på snedtaket med stjärntapeten. Jag tänker inte flytta på mig de närmaste åtta timmarna. Eftersom packningen till Vilnius blev sådär genomtänkt så har jag helt i linje med lantlivet fått låna en t-shirt från Lantmännen, på vilken det står "Spannmålsodlare", som nattlinne (varifrån kommer den?? Nog för att morfar var bonde men han gick bort för 22 år sedan och den här t-shirten är definitivt inte från hans aktiva år...). Den kommer jag sova gott i.

Jag var bara tvungen att smygta ett kort på Vilniuskontorets rökrum. Varför går de inte bara ut??

Jag dricker väldigt sällan alkohol när jag flyger, men i dag krävde min hals en whiskey...! Jag tycker inte ens om whiskey men det rensade faktiskt upp lite i halsen på ett bra sätt.

... åsså dagens absoluta fynd från Tax free-shoppen: Vodka strawberry med ett läppglans på köpet! Det gick bara inte att motstå. Drinken är dessutom inte bara god (??), den är nyttig också, 60% fruktinnehåll utlovas.

Inga kommentarer: