lördag 3 januari 2015

Middag i Seoul

Första kvällen i Seoul har vi tillbringat med min kära vän Eunwook som jag lärde känna i Bordeaux för snart tolv (!) år sedan. Traditionell koreansk barbeque stod på menyn och till det ändamålsenlig dryck: något slags risbaserad alkohol (17,5%), vars utseende påminde om mjölk och smaken något åt ölhållet. Dryckens flaska förde dock mina tankar till lacknafta eller liknande...

Det var ändå en mycket god middag och trevlig kväll, och det är snart dags att sluta ögonen framför utsikten mot Seouls skyskrapor.

Maten intogs sittandes på golvet och runt ett bord som var utrustat med en grill i mitten.

Koreansk måltidsdryck, både glas och flaska.

Åsså bara en bild på kontrollpanelen till hotellets toalett... Jag förstår de översta knapparna - även om jag nog inte kommer utforska dessa funktioner vidare - men vad händer om man trycker på gubben med käppen ("Silver") eller de två barnen ("Kid")?

Inga kommentarer: