torsdag 20 augusti 2009

Pilates

Jag har provat på pilates i dag. Det stod liksom träning på schemat (mitt eget interna, alltså), men SATS hemska muskelpass kändes bara fel (läs: jobbigt)... För att stilla samvetet, men samtidigt göra min lata sida bönhörd, bestämde jag mig för att pilates nog kunde vara ett mer humant alternativ.

Jag såg framför mig hur jag skulle stå i en sal med levande ljus, och iklädd juicy-mysdress lite harmoniskt stå och svänga med armarna till tingeltangelmusik... Jojo. Ljusen och tingeltanglet stämde förvisso, men det var också det enda. Passet visade sig vara något slags styrketräningspass, med den skillnaden att instruktören påminde oss om att andas emellanåt...

Halvt invalidiserad försöker jag nu utröna om pilates verkligen kan vara något för mig...

1 kommentar:

Åsa sa...

Åh vad du är duktig! Det var min träningsdag idag med men jag tänkte att efter hårt arbete och med den värmebölja som råder här så är det nog bättre att spara krafterna till morgondagen istället. :-)) Så ev. blir det träningspass då men sedan ska jag även till IKEA på eftermiddagen - det måste väl nästan räknas som träning det med så jobbigt som det brukar vara!?