torsdag 4 februari 2010

Sportig och festig

Det är ju emot min image men egentligen är jag en väldigt sportig person. Så sportig att jag blev tillfrågad om jag ville vara med och springa Vårruset med jobbet. Tja, jo, men visst - varför inte? Det är ju långt till dess, underverk kommer hinna ske.

Jag hörde sedan något om att vi nu äntligen fått ihop tillräckligt många deltagare för att få en picknickkorg, men lite torr skinka och Rydbergs potatissallad kan jag väl prostituera mig för (eller egentligen inte, men jag räknar med godare tillbehör). Det blir en sportig vår.

Jag är emellertid inte bara sportig. Jag ser även till att delta när det drar ihop sig till skoj och rulla hatt, vilket nog var en bidragande orsak till att jag en timme senare blev tillfrågad om att vara med i festkommittén för kommande personalfest. Jo, men visst - varför inte?

För att riktigt känna hur jag var ett med mina talanger, så begav jag mig senare till apoteket och köpte vitamintabletter för "aktiva människor"; tänkte att en sportig människa som jag skulle behöva det (sprit och partyhattar hade jag redan hemma).

1 kommentar:

A sa...

Har man så mkt erfarenhet från när man var med i aw-kommittén så är det väl en självklarhet att man ska vara med i festkommittén :) Jag är bara förvånad över att du inte blivit tillfrågad tidigare, hihi :)

Men du springa vårruset, hmm jo underverk kan väl ske, haha :) Bara att du lägger dig i hårdträning. Eller ska du vila dig i form?? :)