söndag 21 februari 2010

Tid att bli bokmal (eller något)

Jag tror jag ska börja läsa böcker igen. Jag är ju något av en periodare när det gäller läsning, så när jag väl läser så blir det allt på en gång. Det är förvisso inte att undra på att jag inte läser så mycket böcker: jag hinner inte! Jag med alla mina tidningsprenumerationer skulle få utmattningssyndrom om jag ens skulle försöka.

Nu har jag emellertid fått en samling böcker, dels från E och S, och dels från AKJ i går. Eftersom jag ändå är något av en fackidiot ser jag fram emot att läsa "Konsten att manipulera ett sammanträde" av Peter Cassirer. Eftersom dåliga sammanträden är något jag avskyr så tror jag den kommer passa mig väl. Inledningskapitlet vinklar det hela som "hur man får igenom sin vilja utan att vara Gunnar Sträng".

Och jag är ju inte Gunnar Sträng. Perfekt!

Inga kommentarer: