söndag 13 juni 2010

Grillsäsong

En fördel med att bo i hus är möjligheten att grilla så fort solens strålar fortfarande värmer trots sen timme. Jag bor inte i hus - nejnej - men jag omger mig med en del vuxna människor som gör det. I kväll var det H:s lya som invaderades och det hela blev mycket lyckat.

Apropå grillning så har jag fyndat engångsgrillar på ÖoB i dag. 10 kr! Mitt snåla hjärta blev alldeles varmt. ÖoB har bra skit - ja, de har för all del sådant som bara är skit med, men det gäller att plocka russinen ur kakan. S tyckte i vilket fall att jag skulle slå på stort och köpa på mig ett helt gäng engångsgrillar. Sedan skulle vi kunna grilla skivad skinka - eller annat som garanterat blir genomstekt - i min expanderade trädgård Ladugårdsgärdet.

Tja, jag kanske kan ha grillparty utan att bli vuxen ändå :)

1 kommentar:

AK sa...

Du vet väl att engångsgrillar inte är PK? Eller är det därför du köpte dem?