onsdag 2 juni 2010

Vårruset


Så var det gjort. Jag har deltagit i min första löptävling (om man inte räknar Mikaeljoggen i högstadiet förstås... å andra sidan vill jag minnas att jag allt som oftast hade något annat viktigt för mig vid de tillfällena...), Vårruset.

För att få en seriös look körde jag på sportig klädsel från AK (varför har byxorna hål på knäna??) och toppade det hela med min pulsklocka. Dessvärre fick jag aldrig igång eländet, men det var ju inget som syntes...

Nog för att jag är otränad, men jag tyckte ändå att jag nog kunde platsa i gruppen "jogga", framför "lunka". Jag placerade mig med rutinerad uppsyn i rätt inhägnad och upptäckte till min förvåning - att jag var omgiven av folk med stavar, barnvagnar, småbarn samt icke ombytta! Det var som om jag befann mig i gruppen för halta och lytta.

Med ett par kommentarer om att jag minsann stod i fel grupp försökte jag jogga mig fram mellan diverse åkdon och andra hjälpmedel och tog mig så småningom i mål. Där väntade en rosa medalj och picknick med några kollegor. På det stora hela blev mitt första lopp trots allt en riktigt trevlig händelse.

1 kommentar:

AK sa...

vad bra! då kan du springa med mig nu då!