torsdag 5 augusti 2010

Klädångest

Det råder klädångest. I morgon bitti går bilen till Rättvik, för att fira Marcus och Ann-Sofies bröllop, och klädseln är allt annat än klar.

Idé 1 föll på att kjolen i fråga skulle behöva lämnas in på kemtvätt och närmaste kemtvätt hade dessutom semesterstängt.

Idé 2 föll på att jag inte hade någon lämplig handväska. Helt emot mina principer panikköpte jag (väskor ska inte panikköpas, de ska inhandlas med känsla och eftertanke) en billig guldclutch. Och - gissa vad? Den såg billig ut också; en polsk kuvertväska hade varit bättre (dvs, en vanlig mindre plastpåse).

Idé 3 föll på att toppens axelband gick sönder. Händig som jag är började jag sy ihop eländet... för att sedan upptäcka att bandet blivit fört kort. Sagt och gjort: trockla upp alltihop och fram med lite hederlig och superhäftande klädtejp. Stilfullt? Nej.

Idé 4 hänger fortfarande i luften, men bör falla väl ut om den nytvättade och fortfarande blöta toppen torkar, och om jag inte klantar mig med strykjärnet i morgon bitti (se bild; Miranda kunde inte få på sig kläderna, så det blev en klassisk "kläder-på-golvet-bild").

1 kommentar:

Asa sa...

Tycker det sista sag jattesnyggt ut! Haller tummarna for att det gar bra med strykjarnet imorgon....