torsdag 26 januari 2012

Ormklänning

Jag gjorde ett onödigt, men överlagt, inköp i dag. Spanade in en ormmönstrad klänning från Zara före jul, men eftersom jag har fullt tillräckligt med klänningar så beslöt sig mitt förståndiga jag att låta saken bero. När jag sedan i går såg att samma klänning var nedsatt till halva priset, så kunde jag inte annat än slå till - allt annat hade varit puckat!

I dag på jobbet så berättade jag för Olof om mitt fantastiska fynd, och tillade något om att jag kanske skulle kunna ha den på jobbet. Olof fick något förskräckt i blicken och utbrast - med ett uttryck som om jag hade stått med ett vapen mot tinningen: "Nej! Nej, säger jag, INTE på jobbet!". Ibland tycker jag Olof är väl konventionell.

Kanske ska jag testa ormklänningen i morgon? Jag bestämmer mig i morgon bitti.

Inga kommentarer: