onsdag 4 januari 2012

Varde ljus

Äntligen får jag åter känna lyxen i att ha ljus i badrummet! "Lyx" om man med det menar något som man egentligen klarar sig utan. Det går faktiskt förvånansvärt bra att både duscha med öppen dörr och gå på toa i mörker, man vänjer sig snabbt.

Lysröret till badrumsskåpet gick egentligen sönder för flera veckor sedan men diverse helger, i kombination med min sedvanliga förmåga att skjuta upp allt som inte brådskar, resulterade i att ett par vardagsrutiner fick utföras under något mer primitiva förhållanden.

I dag blev det så till slut en shoppingutflykt till Claes Ohlson och nu på kvällskvisten har jag även fått eländet att lysa. Lycklig över att jag för en gångs skull visat prov på både initiativförmåga och teknisk kompetens svepte jag med blicken över inventarierna... bara för att konstatera att jag inte heller städat sedan badrummet begravdes i mörker.

Det finns visst inget gott som inte för något ont med sig.

Inga kommentarer: