torsdag 2 februari 2012

Det är kallt och det knarrar under skorna

Jag börjar tycka att det här med Vasaloppet är en sådär bra idé. Jag tänkte ju först att det liksom kunde vara lite som heltäckande strumpbyxor i öppna sandaletter: "So wrong it's right". Nu känns det i stället mer som trenden med trasiga strumpbyxor: "inte bra och kommer aldrig att bli det".

Anledningen till dessa grubblerier är att jag i helgen tänkte värma upp (ordvalet kunde visserligen inte vara mer felaktigt) med Wadköpingsloppet - ett lopp som ursprungligen skulle gått av stapeln i Kilsbergen, men som nu pga snöbrist i stället har blivit fyra varv runt en golfbana i Grängesberg. Prognosen talar för -18 graders kyla och jag börjar fundera på vad min kropp egentligen klarar av.

Nåväl, jag laddar så gott det går. I dag har jag köpt ett ullunderställ och en balaclava, och i kväll har jag överträffat mig själv med att sno ihop en ordentlig och näringsrik middag: Färsk tortellini med pesto och till efterrätt fromage blanc med blåbär. Räknar man med chokladen jag smällde i mig när jag kom hem från gymmet så kan man till och få det till en trerätters.

Fårskinnstofflor,inhandlade på den årliga Hindersmässan i Öret förra helgen, värmer åtminstone inomhus

Inga kommentarer: