lördag 6 juli 2013

Sommar

Det har varit ont om blogginlägg på sistone. Det har helt enkelt bara inte blivit tillfälle. Och har det blivit tillfälle så har tillfället inte varat tillräckligt länge för att bli ett sådant tillfälle som resulterar i ett blogginlägg. Men nu är det bäst att ta detta tillfälle i akt.

Sommaren har kommit om än inte semestern. En vecka kvar, sedan följer en relativt oplanerad period av rekreation i någon form. "Hur som helst, det blir nog bra", som det heter i visan.

Det har faktiskt varit ganska bra hittills också, bland annat ett trevligt midsommarfirande:

Midsommar firades på Sandhamn i sällskap med E, S, Helena, Erica och Sofia. Midsommarlunchen dukades upp på en filt vid Trouvilles klippor och självklart var det rosa fatet med. Pricken över i:et blev en liten midsommarstång som jag tryckte ned mitt bland alla godsaker.

Enligt traditionen så ska ju alla jungfrur plocka sju sorters blommor på midsommarnatten för att sedan drömma om sitt kommande gemål. När festen på Seglarhotellet framåt småtimmarna började avta så kändes det som en helt fantastisk idé att anamma denna sedvänja och vi gav oss ut på blomjakt. Problemet var att det var rätt ont om blommor på ön (jag försökte plocka ljung men det fick man absolut inte ta, enligt Helena, då skulle man dö - ja, i förtid alltså), men efter att ha hittat något stackars hundkex i det fria så blev resten av buketten en blandning av stöldgods från trädgårdar och blomkrukor.

Fast i krig och kärlek är ju faktiskt allt tillåtet.
(och nej, mina drömmar den natten gav ändå ingen indikation på mitt framtida öde)

Inga kommentarer: