måndag 15 juli 2013

Zug

Den här sommaren kommer till största del att tillbringas i Sverige men jag klämde tidigare i sommar dock in en tripp till Zug i Schweiz för att hälsa på Karin. Ett helt fantastiskt vackert landskap, fantastiskt trevligt sällskap och faktiskt - fantastiskt lyckad shopping!

Förutom sommarrea (bra rea - inte snålrea som man ofta ser här i Sverige) så renderade ett outletbesök nära italienska gränsen många fynd... och många kvitton. Tre par fotriktiga skor (jojo, duktigt värre), handdukar (vuxenpoäng - jag lägger aldrig pengar på sådant annars), jobbkläder (typ), efter-jobbkläder (definitivt) och så lite lokala specialiteter (choklad) åkte med i resväskan hem.

Något som inte åkte med hem var en rosa Gucciväska som jag förståndigt nog inte köpte. Ok, det var lite Paris Hilton över den men... Det stod mitt namn på den! Det gamla talesättet: "man ångrar inte det man köpte, man ångrar bara det man inte köpte!" (eller hur det nu var) står sig onekligen.

Den här veckan blir det ingen shopping. Semestern har nu börjat på riktigt och första anhalten är Gullungebyn.

Vacker utsikt - både i förgrunden och bakgrunden! // Självporträtt // Tre par nya fotriktiga skor // Återträff med mina tidigare kollegor Martin och Alex, som numera bor i Schweiz

Ja, jag har äntligen lärt mig att göra kollage med mina taffliga mobilbilder...

Inga kommentarer: