lördag 21 december 2013

Det här med packning...

Hur jag än bär mig åt så slutar det alltid med att min packning består av minst tre kollin när jag ska resa iväg. I dag är inget undantag. Trots att majoriteten av julklappar, och främst då de mer skrymmande, redan transporterats till Öret så står jag nu här med en expanderad resväska, en deformerad (pga överstoppning) bag, en handväska och - såklart - två stora kassar. Vad som är i? Tja, säkerligen en samling sjukt oumbärliga saker....

När jag gick mot tåget så passerade jag en kvinna dragandes på två stora resväskor, och strax efter, en liten pojke släpandes på två nästan lika stora resväskor. Jag fick plötsligt en bild av mig själv i samma situation, med mitt lilla barn på släp som fick kånka på mammas enorma packning.

Det är nog bäst att jag inte skaffar några barn. Eller så får jag helt se till att ha bytt packningsstrategi tills dess.

Inga kommentarer: