måndag 23 december 2013

Klappar, klappar...

Det här med julklappar kan verkligen ge upphov till stress. För min del gäller det inte främst stressen över att hinna handla eller att komma på lämpliga julklappar. Nej, det är själva paketinslagningen som ger mig huvudbry. Jag emballerar ju helst klapparna med gift bags och gift box, vilket underlättar proceduren, men att sedan hålla ordning på alla julklappsadresser och hålla isär paketen måste vara bland det tråkigaste som finns! Dessutom föredrar familjens yngre medlemmar klassiskt presentpapper att riva upp, så jag åker ändå på att traggla med papper och tejp.

Nåväl, efter att till slut ha slängt ned några av de sista grejorna i samma paket, så är (nästan) allt klart och klapparna kan nu läggas under granen.

Nästa år blir det en stor låda till var och en.

Mitt bidrag till den allt större högen med julklappar under granen... (tur att jag har en stor kasse från Ullared)

Slänger in en bild på huset för att visa pappas adventsljusstake uppe på vinden. Fyra små ensliga ljus kan skådas till höger i bilden.

Inga kommentarer: