söndag 19 april 2009

Middag hos E

Hemma efter en trevlig födelsedagsmiddag hemma hos E, som även inbegrep ett besök hos E:s granne Allmänna Galleriet.

Som vanligt var det förstås kaos innan jag skulle iväg. Hade gjort upp lite lösa planer om att det var min svarta tyllklänning som skulle utgöra kvällens outfit. Mycket mer än så var emellertid inte bestämt. När jag så kom ut ur duschen, med dyblött hår drippandes över golvet, insåg jag att jag hade en kvart på mig att sminka mig, klä på mig, bestämma väska och skor, packa valda väska, samt slå in E:s present.

När jag kommit mindre än halvvägs i processen, insåg jag att fallet var hopplöst och att det enda återstående alternativet var att ta en taxi. Jag beslutade således för att utföra resterande steg (det vill säga göra klart sminkningen, slå in presenten, ta på mig smycken, samt knäppa klänningens blixtlås...) eh... senare.

Nåväl, smink och smycken avklarades i taxin, presenten slogs in vid borden utanför PrisXtra och klänningen fick S hjälpa mig med.

Ibland går det undan.

Inga kommentarer: