tisdag 21 april 2009

Schlagerskor


Jag har varit ute på skoprovarrunda i dag. Gick förbi min favoritskoaffär (undrar hur många långa hemsnickrade ord jag får plats med i ett enda blogginlägg...) SkoVision på Hornsgatan och var bara tvungen att titta in bland vårprimörerna.

Ett par rosa strassandaletter såg åt mitt håll och vips så satt de på mina fötter. Den trevliga expediten förklarade att Malena Ernman varit inne och köpt precis likadana tidigare under dagen (kan ha varit ett säljknep, men jag brukar ju handla där ändå...). Hon hade köpt de nämnda rosa, ett par gröna men utan strass, och så ett par beigeguldfärgade.

Jodå, Malena hade beslutsångest, men enligt uppgift ska klänningen vara något kortare än sist och troligtvis gå i beiget.

Det blev dock inga rosa schlagerskor för min del. Nog för att mitt behov av ett par strasstilettos kan ifrågasättas, men framför allt var skorna obekväma. Lästen var så konstruerad att hela fotens (och kroppens) tyngd hamnade på tårna och det fixar inte mina fötter.

Men som den powerwoman Malena är, så fixar hon nog numret - trots obekväma skor!

Inga kommentarer: