lördag 19 december 2009

Konsert och body butter

Har avslutat veckan med att gå på Peter Jöbacks julkonsert tillsammans med E och S. Det var S:s födelsedag som skulle firas, varför även kungen, Silvia och Madde var på samma konsert (ok, kungafamiljen kanske inte kände till S:s bemärkelsedag, men det var i alla fall trevligt att ha dem med, som en del i firandet liksom).

Ett antal drinkar senare landade jag här hemma för någon timme sedan. Sedan dess har jag gått runt och plockat, pysslat, donat... Bland annat så försökte jag ta tag i problemet med min vintertorra hy (det kliar och jag väljer att tolka det som ett tecken på torrhet, snarare än loppinvasion). När jag shoppade loss på Body Shop i London förra helgen, så fick jag en burk glittrigt body butter med kokosdoft på köpet (jag gillar när man får saker "på köpet"; det får mig att uppleva det som att jag gör en bra affär). Av uppenbara skäl är detta body butter inget som är brukligt i sociala sammanhang, men nu befinner jag mig faktiskt i ett högst asocialt sammanhang. Följaktligen sitter jag nu och stinker som en grupp charterresenärer.

Inga kommentarer: