onsdag 9 mars 2011

Packningstips

Tvätten ligger i torktumlaren; får slänga ned det sista i morgon bitti. Glömmer jag det, så... blir det extra plats i resväskan.

Jag är ändå rätt smart när det gäller packning. Eller - det finns i alla fall (för det mesta) en tanke bakom det jag slänger ned. Till exempel:

Jag saknade något tåligt men ändå inte för varmt och kunde inte för mitt liv hitta något i garderoben. Vad göra? Jo, jag klippte kort och gott av en gammal jeanskjol som jag glömt att jag ens ägde. Voilà! Ett klockrent exempel på hur man tänker utanför boxen.


"Travel light" är ju en god apell. Jag har därför faktiskt bara packat ned ett par klackskor i - rosa och guld. Passar till i princip allt jag har med mig.


Ok, det blev tre par väskor, MEN: de är faktiskt rätt små. Pyttesmå.

Inga kommentarer: