söndag 26 juni 2011

Somewhere over the rainbow...

Det har varit en riktigt effektiv söndag. Jag har sovit i 9h och 38 min (allt enligt min sleep cycle-app, vars graf visas här bredvid), sorterat papper, sanerat i köket (diskmaskinen är fortfarande min käraste ägodel... ja, efter Monsieur Louboutin då), tagit en joggingtur, bakat bröd (det blev dock väl... kompakt. Det kan bero på att jästen var bäst före januari, men jag tänkte att jäst väl knappast kan bli dålig så jag använde den ändå... jag inser nu att jag hade fel) och tagit en stärkande söndagspromenad med Magda.

Eftersom det var regn och sol om vartannat under eftermiddagen, så hade jag förmånen att få jogga under en praktfull regnbåge. Varje gång jag ser en regnbåge tänker jag på vad mitt kusinbarn Jacob, då tre år, sa när han såg en regnbåge precis efter att hans mormor - min moster - gått bort: "Titta, nu målar mormor!"

Jag tror också att moster Gunilla målade denna söndagseftermiddag.

Inga kommentarer: