tisdag 24 juli 2012

Hemma

Hemma igen efter en riktigt skön vistelse i Frankrike. Vårt fina penthouse lämnade vi i förmiddags och vi fick beröm av värden för att vi lämnat allt så prydligt efter oss. Han tänkte antagligen för ett ögonblick att vi var ett gäng skötsamma flickor från Sverige, men så öppnade han kylskåpet och konstaterade att det vi lämnade efter oss var en halv flaska Baccardi och ett par citroner. Nåväl, vi svenskar har ju trots allt ett rykte att leva upp till.

Jag kom sedan faktiskt undan med 2 kg övervikt vid incheckningen på flygplatsen. Märkte hur resten av sällskapet diskret drog sig undan för att slippa höra mig försöka argumentera för att just jag skulle slippa packa om, alt surt betala för övervikten, men den vänliga fransyskan lät mig slippa igenom utan anmärkning.

Nu har jag packat upp alla mina fynd (samt vädrat kläder... några plagg luktade av någon anledning lite... fransk ost) och sitter uppkrupen i soffan med en kopp franskt Kusmite och tittar på Pearl Harbour (för övrigt en mycket stark och verklighetstrogen film). Nog för att det har varit fantastiskt med lite sol och värme, men det är ändå skönt att komma hem och få annat än vitt bröd och slippa vara balsamerad med solskyddsfaktor.

Inga kommentarer: