onsdag 11 juli 2012

Hos doktorn

Jag var hos doktorn för att undersöka alla mina pigmentförändringar häromdagen. Jag påminner ju lite om kaninen Pricken, i sagan med samma namn, och brukar därför ta för vana att kolla upp alla fläckar med några års mellanrum. Allting var ok - inga cellförändringar - men doktorn förmanade mig att ta det lugnt med solen eftersom min hudtyp klassas som "hudtyp 1". Detta innebär att jag är väldigt solkänslig och doktorn konstaterade också att jag just nu var "helt oförberedd på sol", med tanke på hur blek jag var (snälla - kom med något jag inte redan vet!!). Efter att doktorn hade traglat om min obefintliga hudton och att jag inte borde tillbringa så mycket tid direkt i solen, så kände han nog att han behövde komma med några uppmuntrande ord: "Fotomodellerna brukar ju inte heller vara så solbrända". Eh... jamen dåså.

Inga kommentarer: