fredag 13 juli 2012

Miss i nassen...

En händelserik dag börjar gå mot sitt slut och om några timmar sitter vi på planet till Paris. Av någon anledning är just panikpackning natten innan avresa ett återkommande tema. Packningen byggs just nu på höjden och det återstår att se om resväskan kommer gå att stänga; det kommer nog krävas viss ingenjörskonst i alla fall.

Lägenheten har också städats under kvällen (eller snarare natten). A kommer till stan i veckan och kommer därför husera hos mig, och jag vill inte riskera att stackars A drar på sig astma på grund av min sanitära (o)lägenhet (ja, den var dålig). Vidare har jag tryckt i mig tre nektariner, en grapefrukt, en halvliter juice och en halvliter mjölk - allt för att slippa slänga mat; sådant är onödigt.

Nu har dock lugnet lagt sig och jag tror jag ska se till att få mig ett par timmars sömn. Det ska vara välgörande, har jag hört.

Inga kommentarer: