söndag 14 oktober 2012

Duktig söndag

Men dagen började knappast som någon duktig söndag. Den började faktiskt som en bakissöndag. Gårdagskvällen tillbringades i goda vänners lag och som sig bör förtärdes en hel del rödvin, vilket gjorde sig påmint när jag framåt lunch i dag slog upp mina blå.

Efter att ha avverkat "Körslaget", "Bonde söker fru" och "Project Runway" i soffan började jag återvända till livet och satte igång att städa. Därefter blev det ett besök i tvättstugan med tvätt och mangling, och i stället för att sedan låta den rena tvätten ligga kvar i i IKEA-kassen sorterades allt för att sedan prydligt läggas ned i byrån.

En ovanligt snabb löptur (kan det ha att göra med den hybris som alkohol ibland ger upphov till?) på det och jag känner mig ganska nöjd med dagen. Duktigt!

Inga kommentarer: