lördag 27 oktober 2012

Tihi

Även om jag har varit dålig på att blogga på sistone så kan jag ju inte låta Maddes förlovning gå obemärkt förbi. Hon gör inget briljant uttryck, vår yngsta sessa, men nog blir det kul med ett kungligt bröllop nästa år! Valet av klänning kommer bli intressant; Madde har ju en utpräglad smak, även om jag inte alltid delar den.

Fyra karat - det får ses som en revansch, motsvarande på Jonas Bergströms förlovningsring var ungefär hälften (vilket visserligen är fullt tillräckligt; hade jag fått en förlovningsring på fyra karat så hade jag nog försökt förhandla mig till en mindre och i stället lagt till - säg - ett Hermèsarmband och en Birkin bag. Ja, fast det kanske inte är så det funkar... Nåväl, det är nog inget problem jag behöver bekymra mig för just nu).

För övrigt verkar det ha gått utför med hovets informationsavdelning sedan Tarras lämnade. Efter Vickans minst lika pinsamma förlovningsvideo, kungens sk "älskogstal" under älgjakten med anledning av Camilla Henemark och kaffeflickorna, och nu Maddes "tihi", så kan jag inte dra någon annan slutsats än att den 1) helt enkelt består av ett antal inkompetenta medarbetare eller 2) är kontrollerad av Republikanska föreningen.

Inga kommentarer: