torsdag 18 oktober 2012

Popcorn

I kväll när jag promenerade hem från träningen drabbades jag plötsligt av extrema popcorncravings. Kan inte påstå att jag äter popcorn särskilt ofta men jag och A hade ett tag som tradition att poppa popcorn, dricka drinkar och piffa inför kvällens stundande äventyr. Inte sällan lyssnade vi också på soundtracket från Mamma Mia-filmen. Det om något var ett sätt att komma i stämning!

Jag tog således en sväng till Ica för att inhandla popcorn för eget poppbruk (eller vad det nu heter); det är ju ändå den nyttiga sorten - eller, det är i alla fall nyttigare än micropopcorn - eller, i alla fall mindre onyttigt. Resultatet blev dock inte helt tillfredsställande; antalet sotade majskorn var något för många. Jag får helt enkelt poppa lite oftare för att få in snitsen. Borde kanske spela lite Mamma Mia också. A - du laddar väl? Snart kör vi igen!

1 kommentar:

A sa...

Ja det är klart jag laddar!!! :)
Du får öva lite på poppandet tills dess bara men det är nog som att cykla så den rätta snittsen kommer nog snart tillbaka :)