lördag 26 januari 2013

Magaholic

Jag har fått middag och två glas vin i trevligt sällskap och har nu sjunkit ned i soffan. Helst skulle jag vilja somna här också men det blir ju så trist att ta sig upp sedan... Tur att jag kan hålla mig vaken med hjälp av de senaste veckornas tidningsskörd.

Just det här med tidningar är ju något av en last för mig. Jag nappar gärna på förmånliga prenumerationserbjudanden och får sedan något bra och användbart på köpet. Ett klart prisvärt arbetssätt för en sk "magaholic" (åtminstone fram tills tillsvidareprenumerationen tar över...).

Häromveckan fick jag syn på en riktigt bra deal på en läsvärd tidning, där man dessutom skulle få ett Decléorkit på köpet. "Inget att fundera på", tänkte jag beslutsamt och började fylla i formuläret. Precis innan jag skulle klicka på sendknappen slog det mig att jag faktiskt redan prenumererar på tidningen i fråga... Efter lite funderande beslöt jag att höra med AK om hon kunde tänka sig att ställa upp. Hon skulle få tidningen (som jag ändå redan får hem) och jag Decléorkitet. Alla glada, bara vinnare.

Sagt och gjort, AK förbarmade sig och snart får jag fylla på badrumsskåpet med gula burkar och tuber. Som tack för besväret fick hon bli förmånstagare på min livförsäkring.

1 kommentar:

Åsa sa...

Har full förståelse för det här! Det är tur att man inte får produkter på köpet för böcker för min last skulle i så fall vara helt oöverkomlig, som den bookaholic jag är! För närvarande tar jag till de klassiska knepet, dvs att undvika miljöer där frestelsen blir för stor. Går långa omvägar runt bokaffärerna här och har blockerat Amazon! :-)