onsdag 2 januari 2013

Slutet på det gamla, början på det nya

Jag hade inte gjort upp några som helst planer inför detta nyår, mer än att det skulle bli ett lugnt firande i sällskap med Karin. Så sent som i söndags bestämde vi oss så för att stanna kvar i Öret och äta middag med min familj och bekanta till mamma och pappa. Mycket mat senare begav vi oss hem till Karins bror Martin och skålade in det nya året där.

Det ironiska var att vi förstås inte tog oss iväg till Martin förrän runt tjugo minuter före midnatt och riskerade därmed att "komma för sent" till självaste nyåret. Det hade på något sätt känts illavarslande inför det fortsatta 2013. Efter en rask promenad i regnet kom vi emellertid fram kl 23:56 och hann precis korka upp champagnen innan tolvslaget.

Efter nedräkning och ett par timmars snack och skratt drog jag på mig icebugsen igen och traskade hemåt i nyårsnatten, riktigt nöjd med kvällen.

Någon form av performance nyårsafton 2010
Bild lånad från Vuxen Typ

Skor nyårsafton 2011

Skor nyårsafton 2012

Kan man utläsa en trend eller är jag bara en variationssökande människa?

1 kommentar:

Åsa sa...

Lite som fransmännen då! De brukar också mest konstatera några minuter efter nyår att nu är det nytt år. Ingen stress där inte... Tycker årets skoval ser lite skönare ut än fjolårets!