onsdag 30 januari 2013

Handskar, handskar

Ett återkommande tema under den kallare perioden av året är att jag slarvar bort mina handskar, minst ett par stycken. Som den ekonomiskt sinnade person jag ändå är, har jag tagit för vana att alltid spara den överblivna makan; det är alltid bra att ha i reserv liksom. Jag har emellertid inte brytt mig så mycket om handskförrådet tidigare - jag har bara surt uppsökt lämplig återförsäljare. När det så var dags igen förra veckan tog jag en titt i lådan innan jag började överväga nyinköp. Och vad fann jag? Jo, inte mindre än elva omaka handskar! Företrädesvis vänsterhandskar men i övrigt en rik flora av skinn, mocka, långt skaft, kort skaft, fodrad, ofodrad... Missmatchigt - ja, men med det här lagret kan jag nog klara både den här och nästa vinter!

Inga kommentarer: