söndag 3 februari 2013

Skadad

Jag har gjort det igen. Slagit mig så att jag ser ut som ett brottsoffer. Den här gången var det emellertid inte mitt fel.

När jag i går morse (nåja, strax före kl 11) kom ned i t-banan för åka till kören, möttes jag av ett tjugotal nyavstigna finlandsfärjeresenärer som kom från Värtahamnen. Kön in till Pressbyrån ringlade sig lång men jag trängde mig smidigt in för att köpa en kopp kaffe (på det här stället kan man ta vip-kön, dvs ta sitt kaffe och slänga till butiksbiträdet en tjuga; inte utan att man känner sig rätt cool faktiskt). På väg ut från butiken fick jag en rejäl knuff in i dörrkarmen av en glad resenär med stor väska. Något omtumlad men ändå ganska oberörd gick jag på tåget och upptäckte att det uppstått en rejäl bula i pannan.

Förutom det stiliga i att ha ett horn i pannan, så är jag lite bekymrad över vad mina kollegor kommer tro när jag för andra gången dyker upp på jobbet med tydliga spår av kroppsskada...

Jag försökte fånga mina skador på bild men hur jag än bar mig åt så syns typ... inget. Men det ÄR en stor bula och det gjorde faktiskt ont!

Inga kommentarer: