måndag 11 februari 2013

Underbara måndag

Denna veckans första dag har varit emot mig. Min dator på jobbet har varit konstigt ett tag och i fredags så slog något slint helt och allt hängde sig (något jag själv också var beredd att göra vid det laget...). Tills i dag hade emellertid datorn fått en liten makeover med ny programvara och defragmenterad hårddisk, och full av tillförsikt öppnade jag mina gigantiska excelfiler. Ingen förbättring. Ut med nypiffad dator, in med lånedator med utökad kapacitet. Samma elände. Jag svor högt för mig själv: "Är det mig det är fel på, eller??". "Ja, det är det", svarade min kollega torrt, men sarkastiskt, utan att ta blicken från sin egen dator.

När arbetsdagen började gå mot sitt slut valde fanskapet (datorn, inte min kollega) återigen att lägga av och efter återupplivningsförsök visade det sig att ingenting blivit sparat! Inte det jag sparat själv och ingen säkerhetskopia. Jag började uppgivet att packa ihop och besökte damrummet - bara för att upptäcka att jag hade svart behå under min ljusrosa skjorta! I all frustration hade jag fått upp temperaturen såpass att jag under eftermiddagen tagit av mig kavajen; något som i princip aldrig händer eftersom jag alltid fryser. Men plötsligt händer det, som det heter. Classy.

Nedslagen tog jag på mig jackan och mina två vänsterhandskar (varför lyckas jag alltid ta lika handskar?! Ja, tar jag "olika" så är det olika i den bemärkelsen att det är olika färg eller material, inte olika händer...) och traskade hemåt.

Efter en löptur i snön - det var tungt och jävligt - är nu frustrationen borta och humöret trots allt lite bättre.

1 kommentar:

Åsa sa...

Ja, ibland blir går verkligen allt emot en! Hoppas att resten av veckan blev bättre!