torsdag 2 januari 2014

2013

Det nya året är här och det är på sin plats med en liten sammanfattning av 2013.

Årets:

-önskan: Jag gav inga nyårslöften förra året. Däremot hade jag en stark önskan, som lyckligtvis gick i uppfyllelse! Det var att A skulle besegra cancern, vilket hon med en fantastisk kämparglöd också gjorde.

-överraskning: A besegrade inte bara cancern. Efter alla påfrestande behandlingar så visade det sig att ett litet mirakel gömt sig därinne i magen. Samuel föddes den 17 april och plötsligt hade allt det onda vänts till något positivt.

Det är jobbigt med dop; i synnerhet när man själv är huvudperson.

-bimbo: Inför ett morgonmöte tidigare i höstas bestämde jag mig för att ta t-banan till jobbet för att vara säker på att komma i tid. Problemen började redan när tåget först dröjde och, när det så väl kom, utövade krypkörning. Väl vid porten till min arbetsplats hittade jag inte mitt passerkort. Kortet låg hemma i gårdagens väska och mitt alternativ var att försöka få tag på en kollega, vilket jag efter ett antal telefonsamtal gjorde. Insläppt och väl på mötet - sen och med stressad och stirrig uppsyn - fick jag fram mitt block och grävde i väskan efter en penna och den enda jag hittade var: Marc Jacobs läppstiftspenna...

Pennan matchade i alla fall nagellacket...

-nymodighet: Jag är numera en relativt entuasiastisk utövare av bikramyoga och det på morgnarna! Starkare bålmuskulatur och mildare och mindre frekventa migränanfall är resultatet hittills. Tack för tipset Ch!

Inleder årets träning med en ny yogaväska

-fraktur: Jag har ju inte brutit så mycket ben i min kropp. De två gånger jag gjort det har det emellertid varit "småsaker" som inte riktigt kunnat rättfärdiga medömkan eller sjukskrivning. Sensommarens missöde bestod i en "marchfraktur" på ovansidan av foten, vilket satte stopp för sportandet ett par månader. Vad som var värst? Jag tvingades köpa SL:s månadskort...

-fynd: Kan inte riktigt bestämma mig för om det är mina Manolos eller den där dagen i Ullared tidigare i höstas. Därutöver bjöd gårdagen på superb reashopping här i London, så det är nog omöjligt att välja ut något enskilt... Mycket fynd blev det i alla fall (som vanligt)!

Shoppingfynden från årets sista dag.

Vad ska då hända 2014? Jag ska styra upp mina matvanor (eh, fortfarande...). Att kaskadspy på grund av magkatarr är inte bara onödigt, det är även rätt otrevligt. I synnerhet när det hela börjar mitt under en körövning. Att värna mer om min sömn är också en av årets utmaningar. En bok om hur mat och sömn påverkar vårt välbefinnande (tack för julklappen!) kommer fungera som inspirationskälla.

Inga kommentarer: