lördag 18 januari 2014

Att rensa ut

Såhär i början av året har jag (än så länge) förhoppningar om att bli en bättre och mer organiserad människa. Ett område med klar förbättringspotential vad gäller det senare är mina garderober, i synnerhet med tanke på den senaste tidens inflöde av reafynd.

För någon vecka sedan började jag gå igenom alla kläder och en del rensades genast bort utan några större kval. Nog för att det vore rimligt att jag gör mig av med ytterligare ett par paltor, men oavsett så är det lik förbannat mycket kläder på liten yta. Karin gjorde mig då uppmärksam på att "att rensa ut" inte nödvändigtvis behövde syfta enbart på kläder, utan att jag gott och väl kunde rationalisera bland annat krafs här hemma.

Sagt och gjort. I städskåpet har jag faktiskt mycket extragrejor, som jag bunkrar när jag handlar på ÖB, och alla trasor, svampar, Ajax etc kan omöjligt vara nödvändigt att ha så lättillgängligt. Allt utom dammsugaren ställdes således undan i en låda och kategori "tjocka tröjor" tog plats. Nu ska jag bara lyckas få in en spång att hänga galgar på så har jag löst problemet. För den här gången i alla fall.

Inga kommentarer: