lördag 4 juli 2009

... åsså bröllopsfest!


Efter bröllopet följde fest i Vikarby Bystuga. God mat, fina tal, dans till alltifrån fiolspel till E-type, mynnade så småningom ut i grillad korv med hembakade tunnbröd i värdfamiljens trädgård.

Placeringskorten bestod av små dalahästar som bruden hade målat och skrivit respektive bröllopsgästs namn på. Dessvärre glömde jag min lilla dalahäst, men ska nog kunna få tag i den (nej, jag bytte inte "placeringskort" med min bordsherre, jag vill ju inte ha en häst som det står Daniel på...!).

Jag, som efter en förkylning i veckan (jag anser den vara avklarad; teoretiskt sett i alla fall) hade en stämma som skulle få Bonnie Tyler att framstå som en gossopran, borde nog ha sparat lite på rösten... men... det hade ju varit alltför trist! Jag babblade på som vanligt, men har nu bestämt att jag ska vara tyst i morgon. Typ.

Jag och en höggravid Linnea posar med Lisa.

Inga kommentarer: