torsdag 9 juli 2009

During work >< after work...

Eftersom jag nu är på väg att lämna mina polare på Arbetsförmedlingen för att återgå till tillvaron som knegare, så har jag upptäckt att min jobbgarderob faktiskt behöver uppdateras (jo, på riktigt, jag måste utöka kostymförådet).

Den vedertagna regeln (läs: min vedertagna regel) vad gäller jobbkläder är att de inte bokförs som shopping, utan i stället klassificeras som "löpande utgifter" (kan jämföras med all kurslitteratur man var tvungen att köpa på sig under studietiden). Därmed kan allt jobbrelaterat i kläd- eller accessoarväg inhandlas med gott samvete.

Jag brottas nu med huruvida dagens inköp - en vit paljettkjol (ja, en klar identitetskris), fyndad på BikBoks (ja, även det en identitetskris) rea - kan definieras som jobbkläder.

En tänkbar lösning kan vara att göra ett underkonto: "After-work-kläder"...

1 kommentar:

AK sa...

Skulle inte ha den på jobbet första dagen iaf...;-)