fredag 23 juli 2010

Shopping i byn

Jag har reashoppat! Jo, i Bengtsfors av alla ställen; denna industrialismens Bermudatriangel. Det blev ett par svarta, klassiska Kajsa Anka-skor (nb: EJ Anna Anka) - användbara vid alla tillfällen (till skillnad från ormskinnsmönstrade, prickiga, knallrosa, guldfärgade eller annat i ögonfallande som redan finns i skouppsättningen hemma)! Dessutom är de riktigt sköna. Jag skulle kanske inte sträcka mig till att kalla dem jympaskor, men gott och väl promenadskor. Vilket fynd!

Fynd räknar jag också med att göra i morgon. Nästa semesteranhalt blir nämligen Götet och därmed en av Sveriges (enligt mig) trevligaste attraktioner, outleten Freeport. I dessa dagar är dessutom Freeport inte bara en outlet - det är en reaoutlet! Åh, jag som blir så lycklig av att handla billigt. Ja, missförstå mig rätt; jag gillar för all del att handla dyrt med, men känslan av att betala under ordinarie pris, om det så är 50 kr i rabatt eller 5000 kr i rabatt, är fantastisk. Jag längtar!

1 kommentar:

A sa...

Vilka fina skor. Tänk o hitta såna på landet, hehe :)
Väntar med spänning på o se vilka fynd du kan göra i Götet :)