torsdag 22 juli 2010

Solskydd och fåfänga

Rapport från landet! Sol och slappt, allt jag behöver...

... men - när det är soligt väder måste man använda solskydd, i synnerhet i ansiktet. Jo, en hudterapeut har skrämt upp mig med att solen (i sällskap med alkohol och rökning) är det som främst orsakar rynkor, och eftersom jag ändå börjar närma mig 30, så måste jag tänka på sådant. Följaktligen beklagade jag mig inför min syster att jag inte hade någon lämplig solkräm till ansiktet. AK tittade uppgivet på mig och förklarade att om jag bara skulle få för mig att försöka piffa till mig lite, exempelvis såsom att sminka mig, så hade jag ett alldeles utmärkt mineralpuder som innehöll spf 30 (som fö AK köpt åt mig).

Äääääsch, på landet får man gå omkring osminkad, med sunkiga kläder och skitigt hår. Det är en del av charmen. Dessutom ser jag så bra ut ändå. Alltså, bra UT. Jag har nämligen en mycket vacker utsikt att njuta av här :-)

Inga kommentarer: