fredag 23 september 2011

Det drar sig mot dop


Har en lugn fredagkväll i juicydress (måste se till att göra en mysgarderobsuppdatering när jag åker till NY). Halsen värker och näsan rinner - jag börjar bli saligt trött på att vara förkyld! Nu ska här kureras så jag tar mig igenom Lidingö Tjejlopp på söndag. Bara medvetslöshet kommer kunna stoppa mig från att fullborda Tjejklassikern!

När det äventyret är avklarat är det dags för dop för lilla Fia. Roligt nog blir det i samma kyrka som jag, liksom flera andra i släkten, är döpt i, Tisselskogs Kyrka. Eftersom jag, i mitt utövande som gudmor till Ami, hittills har varit mycket framgångsrik (ja, men jag har i alla fall uppmärksammat religiösa högtider såsom jul och påsk, genom att köpa en massa julklappar och påskägg...), så har jag fått motsvarande förtroendeuppdrag när det gäller Fia.

Helt i linje med den rutin jag ändå besitter i sådana här sammanhang, så har jag redan fixat både present och klädsel (till mig själv alltså). Klänningen är färgglad och blommig - allt för att kunna kamouflera diverse kroppsvätskor som så ofta förekommer i samband med småbarn...

Inga kommentarer: