söndag 4 december 2011

Andra advent

Sitter nu och pausar inför de sista varven i tunneln. Jag har blivit omkörd av alltifrån ungar till pensionärer, men jag väljer att benchmarka mot de förvirrade asiater som var här i går. De blev först varse om att de behövde ha ytterkläder på - lokalen mäter c:a -3 grader. Därefter gick de till skidshopen och köpte skidutrustning...

Något som jag snudd på glömt bort är att det ju är andra advent i dag! Det är inte överdrivet mycket julstämning här i Torsby; det är liksom snö inne och regn och lera ute... Förra söndagen var det emellertid desto mer adventsstämning. Förutom Otto Olssons Advent i kyrkan så åt jag en riktigt stämningsfull frukost i skenet av det första adventsljuset. Ja, det berodde förstås på att mamma var på besök och drog upp mig i god tid... Men mysigt var det!



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

VuxenTyp sa...

Låter som en spännande resa du är på Maria! :)