tisdag 13 december 2011

Glad Lucia!

Luciadagen ska man inleda med ett luciatåg, irl eller inte. Själv tittar jag på SVT:s sändning från Göteborgs domkyrka med en kopp Sibyllans glöggte (just i dag hade jag nog lika gärna kunnat dricka varmt vatten, eftersom mitt smaksinne fortfarande är starkt begränsat...). Två saker förstår jag dock inte: 1) varför ha en lucia som inte sjunger? Det var väl lite själva vitsen när det begav sig, och 2) vad gör Jill Johnsson där? Visst, ett avsevärt bättre alternativ än Sofia Källgren, som förstört flera luciamorgnar, men kan man inte bara låta ett luciatåg vara just ett luciatåg?

Nej, fy vad jag låter negativ, jag tycker ju faktiskt att det är väldigt mysigt med luciamorgon, jag ska sluta gnälla!

En liten lucia och en pepparkaksgumma ska bli fotograferade men river i stället kulissen...

Inga kommentarer: