lördag 12 oktober 2013

Äventyret fortsätter

Inköp 1: paraply
Inköp 2: varma strumpor
Inköp 3: vantar (de två vänsterhandskar jag hade med mig har jag redan lyckats ha bort...)

Amsterdam visar sig kanske inte från sin bästa sida (det enda jag har att jämföra med är visserligen när vi åkte igenom stan från färjeterminalen på väg till Frankrike 1991), regnet har öst ned och det är kallt som bara den. I går förmiddag hamnade jag och E mitt i en störtskur och sökte desperat skydd på närmaste ställe, vilket visade sig vara ett bibliotek med genusinriktning i allmänhet och lesbisk identitet o synnerhet. Bibliotekarien välkomnade oss med stor entusiasm och gav oss ett par broschyrer om aktuella aktiviteter. I väntan på att regnet skulle avta gick vi lydigt omkring och botaniserade bland böckerna. Jag fastnade lite för denna (främst pga omslagsbilden):

Skulle jag bli lesbisk så vet jag som tur är redan vilken sko jag kan identifiera mig med. Skönt att veta!

Inga kommentarer: