måndag 7 oktober 2013

Framsteg

Veckan har bara börjat och jag har redan varit galet duktig. I morse blev det bikramyoga och nu i kväll en egenhändigt ihopfixad middag helt utan halvfabrikat (förvisso svårt att lyckas göra en omelett med kalkon, fetaost och tomater på något mer än ägg och just nämnda ingredienser, men ändå...). Den intogs dessutom mindre än tio timmar sedan senaste måltid.

Kvällens middag var inte bara gjord från grunden; den var även fri från tillsatser (i alla fall så långt jag själv hade något inflytande). Värre var det förra veckan när jag skulle koka pasta. Som den simultanförmögna husmor jag ändå försöker vara fick jag för mig att rengöra diskhon precis när jag skulle hälla av vattnet från en kastrullen. Tog fram en oöppnad flaska "Super-Vim" och försökte spraya men den plomberade korken var omedgörlig. Pillade och fipplade och sprayade - och vips gick korken upp och en dos "Super-Vim" landade rakt i pastan...

Men som den problemlösare jag ändå försöker vara tog jag fram durkslaget och gjorde mitt bästa för att skölja av kemikalierna. Resultat: Maten smakade inte konstigare än vanligt och på köpet fick jag antagligen en liten detox!

Inga kommentarer: