tisdag 21 september 2010

Mandag i DC

Kort rapport fran landet i vast (och det pa en inhemsk dator... och nej, det finns inte en chans att jag kan hacka fram utlandska bokstaver pa en mac... kan nagon forresten tala om vad fornlamningssymbolen gor pa tangentbordet??)!

Dagen har tillbringats med shopping i Friendship Heights (bara namnet!) och darefter synnerligen icke-amerikansk och god pizza pa Asas stammisstalle. Overlag har jag nog hittills framst agnat mig at det kommersiella Washington (ja, om man inte raknar med nar jag gick at fel hall nar jag gick ut fran Guess-butiken harom dagen och sedan hade ett fasligt fa att hitta tillbaka till 16:e gatan igen; tydligen berodde detta pa att Vita Huset lag i vagen. Att jag inte forstod det borde jag egentligen inte namna pa en for allmanheten oppen internetsida. Tekniskt sett har jag dock varit dar), men i morgon ar det tankt att jag ska ta del av lite mer kultur och amerikansk patriotism. Eventuellt en och annan museishopp ocksa.



2 kommentarer:

A sa...

Jag tycker det är jätte bra att du prioriterar shopping :)

Hoppas du hittat massa roligt o shoppa o jag ser fram emot o se dina fynd när du kommer hem :)

Ha de toppen bra :)
Kramkram

AK sa...

Jag vill höra mer om Vita huset!!