onsdag 22 september 2010

Tisdag i DC

I dag har jag varit galet kulturell. Jag har hunnit med Capitolium, Vita Huset (jag hittade det till slut!), alla andra kanda byggnader som ligger dar omkring (jag ar for trott for att komma ihag alla namn), National Gallery of Art, National Museum of American History och National Archives Museum. Till slut var mattet ragat och jag begav mig till Pentagon City (ett shoppingcenter, troligtvis varldens enda med reklam for krigsmateriel i uppgangen fran t-banan) for lite kommersiell stimulans.

Nu kopte jag naturligtvis bara bra saker. Som alltid. I detta fall skulle dock aven mina narstaende saga att det var bra saker. I alla fall det mesta. Bland fynden aterfinns namligen ett par nya joggingskor!

Joda, med bestamda steg gick jag in till Lady Footlocker och forklarade mitt arende. Expediten fragade vilka skor jag anvande i dag, varpa jag, osaker pa vilket slags svar hon forvantade sig, svarade att de var vita och kanske fran Nike (inte vet jag, jag var inte sarskilt aktiv nar jag kopte dem och jag tittar inte sa noga!). Svaret accepterades i alla fall och expediten undrade darefter vilken prisklass jag hade tankt mig. Lite i snabbaste laget, men andock med ett forsok till en humoristisk underton, slangde jag ur mig: "Sa billigt som mojligt, sa roligt ar det ju inte med traningsskor". For att liksom mildra intrycket av snalhet och negativ installning lade jag till: "Ja, alltsa, det ar ju roligare med fina skor...". Detta innan jag lagt marke till, eller ens tankt tanken, att expediten inne pa Lady Footlocker sjalv bar just - traningsskor.

Naval, jag fick med mig ett par vita och lila Nikeisar hem for ungefar halften av vad de stovlar jag kopte harom dagen kostade. Det far anda raknas som en god affar, forolampad expedit eller ej...

1 kommentar:

AK sa...

Åh, vi ska springa till helgen!!