måndag 7 februari 2011

Måndag

Har bänkat mig i soffan framför Klass 9A (de håller verkligen till i mitt gamla klassrum - nästan lite skrämmande vad det är sig likt!) med överblivet godis från när A var här i lördags. Så fort jag tagit mig samman ska jag fixa något mer matnyttigt att äta; måste bara pausa lite.

Har av någon anledning haft svårt att sova i natt. Det positiva det förde med sig var att jag gick upp extra tidigt och inledde veckan med ett par kilometers löpning på gymmet. Det som inte var lika positivt var att jag, iklädd ett skrynkligt och alldeles för kort linne (jo, magen syntes) samt ett par lite trasiga träningsbyxor, lyckades välja löpbandet precis bredvid det, där en av mina internkunder på jobbet stod - sprang - och svettades. Lätt besvärade, båda två, hälsade vi kort på varandra och koncentrerade oss därefter på ett ljudlöst Nyhetsmorgon på TV-skärmarna.

Morgonlöpning är nog inget för mig.

Inga kommentarer: